Oh ja

22 september 2016 - Sydney, Australië

Wat hebben we tegenwoordig toch een mazzel dat we met 24 uur aan de andere kant van de wereld kunnen zijn. Dat was vroeger nog wel anders tijdens de Gouden eeuw toen ze maanden vaarden. Mijn rug dacht er toch wat anders over na uurtjes stil te zitten en de minuten af te tellen. Maar, mij klagen hoor je niet want, wat is het hier enorm gaaf en genieten! Het vliegen als zodanig ging goed, de overstap op Dubai ging trouwens ook zonder problemen, samen met de oudere Nederlandse Siska die al 8 jaar in Australië woont met haar man en kinderen. Ze heeft tips gegeven voor de aankomst die we zeker hebben gebruikt. De douane was simpel, ja, dat Jona Australië binnen kwam eigenlijk onvoorstelbaar hè :-) De trein was gemakkelijk te vinden, kaartje gekocht naar Central en daar zitten diverse hostels. Het is wel druk bezet met de slaapplaatsen, zelfs hier daar ze naar mijn idee dik paar honderd slaapplaatsen hebben, Hoewel je daar niks van merkt. Het is ook een hoog gebouw. Weinig geslapen, rustig opgestart en de stad ingegaan. Alles wat leuk is in Sydney zit op loopafstand en je hebt ook nog een goed openbaar vervoer. Enorm veel Aziaten! Grappig om een grote Aziatische supermarkt binnen te gaan en daar wat lekkers te nemen, door de Chinese Town te lopen en zo de stad te ontdekken. Omdat het ging regenen heb ik gezocht naar binnenlocaties. Zo'n 3 uurtjes hebben we het Joods Australische museum bezocht met geschiedenissen over de 2e wereld oorlog en een tentoonstelling over onze Anne Frank. Weer teruggekeerd naar het centrum, de grote st. Mary bezocht, gegeten bij Japanse dames (heerlijk met noedels en kip) en vervolgens de St. Georges Church opgezocht. Een kleine gemeente met voorzanger in Sydney, welke dicht bij het Woord zit. Veel verstaan heb ik niet, mijn Engels is slecht, maar toch was het goed om hier geweest te zijn. Het ging over de verzoeking van de duivel met Jezus. Hij is sterk, enorm machtig maar God is de sterkste, is de machtigste en heeft overwonnen. Wat een troost. Even nog nagepraat met de pastoor, koster en diverse gemeenteleden en toen was het half 9savonds. Deze kerk had ik overigens thuis al gevonden via internet. Ehm zal ik gaan slapen of toch nog eventjes meer lopen? Het laatste dus. Ben naar de Harbour Bridge gegaan met uitzicht over de kade en de baaien. Haha, kijkt Jona naar rechts: o ja, natuurlijk! Toen zag ik daar het opera gebouw me even een kleine knipoog geven ;-) Stond op m'n lijstje hoor om er een keer naar toe te lopen, maare was toch een beetje vergeten. Jezelf verrassen, het kan. Mooi verlicht trouwens. Door de steegjes de Harbour brug opgezocht en daarvanaf had ik een geweldig uitzicht over het verlichtte Sydney. Voor 4 dollar op de trein gestapt en al snel mn bed opgezocht. Heerlijk geslapen en eventjes de tijd nu genomen om aan jullie te denken :-) Vanacht opnieuw nog een nachtje in Sydney. Mn maag knort, een stroopwafel eten zit er eventjes niet in. Maar thuis gelaten, 2 pakjes was al bijna een kilo.. daar hadden we dus geen zin in met de backpacktas. Die heb ik overigens te leen aangeboden gekregen, tof he? Geen ramp, ik stop ff met schrijven enne ga eens kijken of we wat brood kunnen halen

1. JM Blok:
    24 september 2016
    Hallo Jonathan, het begin van je avontuur hebben we gelezen. We hopen je te volgen en zijn benieuwd. Vr groet JMB
  2. Dirk en Aletta:
    26 september 2016
    Hoi Jonathan,
    Leuk om zo je eerste verslagen te lezen. Je geniet er wel van, zo lijkt het. Fijn. Wij gaan ons zo langzamerhand ook voor bereiden op je komst hier in New Zeeland.