Jep, Sydney uit :-)

25 september 2016

Jona had trek. Het laatste verslag was nog maar net geschreven of we vlogen richting een eetgelegenheid. Na even rondzoeken had ik een Japanse bakker gevonden. Soms moet je je zintuigen echt wel ff uitschakelen :-) zag er zekers goed uit, maar 16500 km van huis ga je heeeel soms toch wel je eigen Hollandse voedsel waarderen. In het lekkere broodje hadden ze grote garnalen verstopt. Mwah. En toch is het enorm gaaf om zo lekker rond te struinen en te doen. Een rustig dagje donderdag. Voor mn gevoel had ik weinig gedaan. Even 2 x voor wat voedsel weggeweest, verder in het hostel. Het regende ook. Blog aanmaken, berichtjes beantwoorden ed. Sochtends had ik 2 spotgoedkoope aanbiedingen weten te scoren in dit dure land. Maar, de echte grote verrassing en doorbraak in de dag en voor mn reisplanning, die was savonds toen ik een relocation had gevonden. Voor een dollar per dag hoop ik straks een camper een stukje verderop te brengen :-) wauw! Vrijdagochtend ontvingen ik toestemming hiervoor en kon ik de reis compleet indelen. We blijven een echte lid van Avanta :-) een combi van veel rijden en culturen ontdekken door te doen en bezoeken. Heerlijk is dat. Haha, het slapen dan! Je hebt 7 personen. 6 zijn er waker geworden. Waar is nr 7? Juist, de Taiwanees zelf sliep heerlijk. Wij daarna half half. vrijdagochtend alles ingepland, smiddags de stad opnieuw ingedoken. Door de Botanische tuin naar het opera gebouw met uitzicht over de Harbour Bridge naar het sealife aquarium. Dit was online in de namiddagg weer 12 dollar goedkoper . Hoppa. Om half 9 hebben we de nachttrein genomen naar Melbourne. Oh echt slapen zit er niet bij maar het zat verder goed. Jep, en dan? Winkel opzoeken met wat eten en wifi en Jona kan weer vooruit. Hostel online opgezocht en geboekt, bagage daar gedropt en de binnenstad ingegaan. Via het drukke winkelstraat, langs het mooie treinstation, door Chinatown, richtk het royal exhibition gebouw. Kom ik een synagoge tegen. Of ik een andere keer terug kon komen:-) Na mn nee, kon Jona toch binnenkomen. Twas sabbat. Het einde van de dienst gehoord en een lekkere maaltijd met hen genoten.
Het zijn dankbare momenten, maar ook de kleinste van de zegeningen in het algemeen leer ik steeds meer zien. Na een hele dikke wandeling naar het strand kwam Jona moe terug... Ehm jep : leer mezelf in 1 week al dik beter kennen. Eten, douchen, slapen. Zondag was weer een hele belevenis opzich. Later meer dus. Morgen hoop ik overdag de bus te nemen naar Adelaide, dinsdag naar Alice Springs. Nou, goede zondag verder in Nederland! Denk aan jullie. Alles goed daar?
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl