Mn kangaroetje

2 oktober 2016 - Adelaide, Australië

Waar blijft die blog nou? Met de goede bedoelingen wilde ik woensdagavond verder schrijven, maar besloot eerst een was te draaien. Mijn eerste keer wassen en drogen, dat heb ik wel geweten. Maar, dat verhaal komt straks :-) Zondag op tijd mijn bed in om op tijd op te staan. Om half negen maandag vertrok de bus vanuit Melbourne naar Adelaide, een reis van ruim 700 km. Eigenlijk een rustig dagje, weinig bijzonders. Je rijdt over de snelweg, komt door dorpen en hebben 2x een etenpauze. Een directe verbinding met af en toe een halte, en zoals gewoonlijk op de lange afstanden een eigen geregistreerde plek. Mazzel, zit bij het raam. Mooie natuur ook en grappig om zo de echte Australië dorpjes door te rijden. Ja hoor, Jona heeft opnieuw nog geen slaapplaats. In de bus zit naast me David, een leeftijdsgenoot uit Ghana welke al 11 jaar in Australië woont. Hij belooft me met z'n auto me naar een hostel te brengen, zit die vol, dan ben ik altijd bij hem welkom. Tof! De lift die kregen we en zonder moeite konden we een bed regelen, opnieuw bij YHA. Doe dit echter niet in de zomer want dan zit die wel vol. Had al mazzel met Sydney daar ze ondanks hun dik 500 bedden net na mn aankomst vol was :-) Lekker slapen, wakker worden en Adelaide in! Wauw ik hou wel van deze stad. Veel groen, goede fietspaden en gratis buslijn in het centrum, nog leuker: gratis fietsen. Haha dat is genieten! Even mn ontbijt nemen (donut en warme chocolademelk) en de fietshelm op. Lekker de stad uit richting de Cleland. Een mooi natuurgebied op een berg. O Jona, wat doe je toch? Zag dat je het park gratis kon bezoeken, er zit een mooi wildpark waar je met ook met een Koala kan knuffelen. Ah! Ja wildpark is niet gratis, het Cleland natuurpark wel. Wist ik veel. Zie je het al voor je? Ik met m'n leenfiets de weg afgesneden en door het park op naar de kangaroes. Nog sterker: wist ik veel dat het zelfs bovenop de berg, de hoge heuvel was gelegen. Ah die knuffel met de Koala in het vooruitzicht deed mij stug doorzetten. Mooie natuur! Mooie uitzichten over Adelaide richting de zee in de verte. Gaaf. Het beeld dat je overal kangaroes ziet heb ik in deze weken ff moeten bijstellen, maar toen Jona daar zo heel opeens een zag, dat was wel een mooi moment ja. Tis net de Veluwe haha, ga je op zoek naar herten dan zie je niet hoor, maar juist op de momenten als je ze niet verwacht kom je hen tegen. En doorstappen met m'n fiets. Tja, 18 euro vond ik toch te veel. Geeft niet, wat was dat een mooie rit terug naar beneden sjezen op m'n fietsie. Volgens mij sloeg ik met mijn snelheid zowat over de kop toen hop hop hop hop hop hop hop, enne, hop jawel opnieuw kangaroes tegen kwamen.. Beneden weer de stad ingereden, fiets ingeleverd, een goede maaltijd genoten in Chinatown en heel simpele broodjes aangeschaft aangezien we een lange reis verder zouden maken... Oma, tof dat u mee kan lezen! Dank u wel voor uw berichtje! Denk wel vaak aan u